mandag 21. november 2011

En liten tur i Amishland.......

 Jeg er for tiden på ferie i Florida. Ja, det er utrolig deilig!! Det ville være løgn å si noe annet!! Jeg har besøkt venner, og da er det lett å komme med ønsker for hva jeg har lyst til å gjøre.
Selvfølgelig er besøk i  quiltebutikker høyt på min liste!!
 Jeg tror øyeblikket da jeg trådde inn i denne store quiltbutikken, og så i det fjerne disse tre damene sitte å quilte...... Håret på kroppen min reiste seg av ren fryd!! Jeg stormet  lykkelig bort til dem å nærmest ropte:  I `m a quilter from Norway!!  Realy??    Sukk, det var et sterkt øyeblikk!!  Selve quilten ble jeg ikke så imponert over, men det var hvordan de satt!!
 Jeg spurte pent om å få lov til å ta bilde av dem. Og det fikk jeg!:-)

 Jeg var ikke forberedt på at det  er en Amishgruppe i Florida. Men det er det altså. Mange drar dit for vinteren fra kaldere steder i Usa. De har også et fantasisk marked, mat og grønnsaker som blir flittig brukt av lokalbefolkningen i Sarasota.





Denne unge damen i gammeldags klesdrakt, men heldigvis med gode sko!!  Ja, det ble med noen yard hjem....... AnneK:-)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar